tisdag 12 juni 2012

Stor hund, lite plats

Vi fick ju en vagn helt gratis en tid innan Modig föddes. En äldre modell i fint skick. Stadig, ett terränggående fordon kan man säga. Trots alla fördelar med vagnen så finns det en stor nackdel. Den är väldigt skrymmande. Vi har ju dessutom en stor hund (mr D) och en liten bil. Till en början hade jag inställningen att vi såklart inte skulle byta bil. Vi ser hur det går. Bilen är ju avbetald och allting. Jag insåg dock ganska snabbt att det här inte skulle funka.

Vi tog beslutet att byta till en större bil, en kombi. Vi hittade en som vi nu ska köpa. Tog med vagnen när vi skulle provköra för att kolla hur mycket utrymme mr D skulle ha bredvid vagnen. Det blir trångt för honom... Kanske borde vi försöka hitta en vagn som i hopfällt läge inte blir så stor?

Gick ut på Blocket och tittade på några olika vagnar. Till min glädje fanns det fina vagnar till rimliga priser! Dagen efter köpte vi en Brio Sing med ligg- och sittdel från 2011 för 1500 kr! Vi fick till och med kvitto och bruksanvisning! Jag har tvättat den och imorse tog vi premiärturen med Modig och mr D. Jag känner mig nöjd! Och mr D kommer att få bra med utrymme i nya bilen, för Brio Sing tar inte särskilt stor plats när den är hopfälld!


Inga kommentarer: