torsdag 8 maj 2014

Att synas redan från början

Det är inte alltid så lätt för företag att fånga upp nyinflyttade kunder till just deras produkt eller tjänst. Då kan direkt marknadsföring vara en god idé. Det är ett sätt att synas, att få uppmärksamhet för det man tillhandahåller och att bygga kundrelationer redan från början.

Ett företag som sysslar med den här typen av marknadsföring i hela Sverige och som hjälper andra företag att nå de nyinflyttade är Lidh reklam. Företaget startade 1960 och har därför en gedigen erfarenhet i branschen med många både stora som små företag som använder deras tjänster. Konceptet är att företagen ska välkomna de nyinflyttade, potentiella kunderna med ett bra erbjudande och på så sätt öka chansen att de blir faktiska kunder innan kundernas köpvanor är inrutade. Detta medför att möjligheterna för att nå ut till nya, blivande stamkunder ökar. Reklamen utformas enligt företagens egna önskemål och kostnaden ökar när antalet nyinflyttade ökar och minskar när antalet nyinflyttade minskar. Företagen får namn och adresser till alla som har fått utskicket och kan på så sätt fortsätta att nå ut till sina potentiella kunder. Lidh reklam skickar ut dessa brev med erbjudanden under årets alla veckor, på så sätt fångar man upp de nyinflyttade snabbt.

Jag har själv flyttat några gånger och har då fått sån här direktreklam hem i brevlådan. Jag gillar faktiskt den typen av reklam, även om jag frånsäger mig all annan reklam. Anledningen är att jag gillar ett bra erbjudande och att jag faktiskt tycker att det känns välkomnande att få ett sånt brev. Lite spännande dessutom, att se var kuvertet innehåller! Sen använder jag mig inte av alla erbjudanden, men när jag hittar sånt som passar mig så är det klart att jag gärna tar del av ett bra erbjudande!

Inga kommentarer: