söndag 8 januari 2012

Efterskalv av Arne Dahl

När jag kör bil långt brukar jag bli väldigt trött. Musik funkar bara ett tag för att hålla mig vaken, för tillslut blir musiken liksom entonig för mig. Istället brukar jag kombinera en spännande ljudbok av deckartypen med att tugga på nånting. Det går inte att somna när man tuggar och en spännande ljudbok gör att tiden går fortare, man hinner inte bli uttråkad.

Nu under julledigheten har jag rest till Västmanland för att hälsa på familjen och vännerna jag har kvar där. Ljudboken jag valde att ta med mig var just Efterskalv av Arne Dahl. Jag har påbörjat den här ljudboken tre gånger tidigare och kände mig skeptiskt till den eftersom jag har fastnat på ca 3:e skivan och inte kommit längre, men samtidigt måste jag ju lyssna på den nån gång, så varför inte bara få det avklarat.

Jag började om från början igen med skiva nr 1. Det visade sig dock att jag tyckte om den! Den var spännande och man får som lyssnare än en gång möte A-gruppen som ska lösa ett fall med en bomb i en tunnelbana, som till synes verkar vara ett terroristdåd. Som vanligt så är A-gruppen och SÄPO inte helt på god fot, för SÄPO vill inte riktigt dela med sig av allt de får reda på.

Det här är andra ljudboken om A-gruppen av Arne Dahl som jag lyssnar på och jag tycker att han fångar en och håller kvar ens intresse genom hela boken. Jag gillade också att möta karaktärerna som jag redan kände ännu en gång. Perfekt bilbok för att hålla tröttheten stången!

Inga kommentarer: