torsdag 23 februari 2012

Magen växer

Var på besök hos barnmorskan imorse. Det började med att hon kollade mina blodvärden med stick i fingret eftersom dom har varit lite låga. Nu såg det bra ut! Tänk att det kan göra en sån snabb skillnad bara genom att jag tar järntabletterna senare på dagen och inte i samband med frukosten då jag äter mjölkprodukter! Man får ju lämna urinprov varje gång också, vilket också såg bra ut. Magen mättes. Nu är den 28 cm, en ökning med 2 cm sedan sist! Hjärtljuden var fina och jämna. Mitt blodtryck var perfekt. Allting ser stabilt ut och jag mår bra! Var lite orolig över att min stressiga livssituation (mycket på jobb och nära förestående flytt) skulle ha stressat upp Krabaten, men det verkar inte som det. Det var ett lugnande besök.

Idag kändes det som att min barnmorska var mer engagerad i mig på nåt sätt. Kanske beror det på att vi har setts några gånger nu? Fast snart ska hon sluta och då får jag någon annan. Hoppas det är nån bra som börjar.

Den nära förestående flytten förresten går på lördag! Det känns spännande! Imorgon är det besök på banken som gäller för att fixa det sista kring köpet av lägenheten!

Livet springer på i högsta fart med massor med förändringar på gång! Men de är alla positiva förändringar och jag ser så fram emot dem!

Inga kommentarer: