lördag 18 februari 2012

Tiden flyger

Ca nio veckor kvar tills Krabaten tittar ut. En vecka kvar tills vi flyttar till vår nya lägenhet. Det är massor som händer nu! En härlig, spännande tid!

Imorse var första gången som magen hade en konstig form. Jag tror att Krabaten låg och putade med rumpan, för den högra sidan av min mage stack ut och var stenhård, haha! Nu går det ibland att se magen göra lite vågor också när det tumlas runt därinne. Sambon kände hur det hoppade flera gånger imorse när han la sin hand på min mage. Så mycket har han inte känt förut. Det är så himla häftigt hela grejen!

Sedan 3-4 veckor tillbaka klassas jag ju som höggravid och jodå, visst syns det. Magen putar rakt ut och går inte att dölja längre, ens om jag hade velat. Jag jobbar i ca 7 veckor till, sen tänkte jag ta semester och komp till Krabaten äntligen tittar ut.

Måste ansöka om föräldraledighet hos Försäkringskassan, men jag vet ju inte vilket startdatum jag ska välja eftersom jag inte vill slösa med mina föräldradagar innan det är dags. Får väl ringa och prata med dem om hur jag ska göra.

Ja, det är mycket nu i privatlivet. På jobbet också visserligen. Har svårt att lämna jobbet när det är dags och drömmer om det på nätterna. Hela livet är lite hektiskt. Men när vi flyttar så kommer väl en del av det att lugna ner sig antar jag. Just nu hinner jag inte riktigt med allt som händer. Krabaten som frodas och växer i takt med att magen putar, jobb som ligger i stora högar på arbetet, packning inför flytten om en vecka. Men, men, det ska nog ordna sig och under tiden som allting händer blir det livligare och livligare i magen.

Inga kommentarer: