lördag 4 augusti 2012

Smart grej


Igår fyllde maken år och han fick bland annat en T-shirtvikare av mig i present. En sån som Sheldon använder i The Big Bang Theory. Sen det avsnittet har han sagt att en sån vill han ha. Det var nåt år sedan, men jag vet att de säljer såna på Cool Stuff här i Malmö för (hoppas inte maken läser det här nu) 99 kr. I år slog jag till, liksom lite som en skämtpresent. Han började skratta när han såg den. Idag testade jag den på vår rena tvätt. Den är ju jättebra! Och eftersom det är jag som tar hand om ALL tvätt hemma hos oss, så blir det ju liksom en lite bra present till mig själv också, hihi! Nu kan man få fint "affärsvikta" T-shirtar, tröjor och linnen (för det funkar på allt) i sin garderob. Dessutom blir det liksom plattare än när jag viker själv, så det kommer ju att få bättre plats i garderoben och garderoben kommer definitivt att se mer städad ut efter detta. Hade tänkt låta vikningen i garderoberna ske lite pö om pö, sådär efter användning och tvättning, men vi får se om jag kanske får ett ryck nån dag och drar igenom en hylla eller två, så att det liksom blir supersnyggt!? Kanske blir vikandet av tvätten också en lite roligare upplevelse nu, vem vet? Grattis till mig för ett väldigt lyckat presentköp!

Inga kommentarer: