tisdag 28 augusti 2012

Ett år äldre

Jag har fyllt år. Numera är jag därför 34 år. Läskigt hur fort åren flyter förbi!

Jag kom hem från Västmanland på kvällen innan min födelsedag. Då hade jag och Modig varit bortresta till Västmanland i 2 veckor. Maken hade saknat oss mycket! Vi kom hem till en nystädad lägenhet, blomma på bordet med ett välkommen hem-kort och färdig kvällsmat (varmrökt lax i ugn, kokt potatis och en hemgjord chili-lemon-sås som var grymt god, samt en sallad, mums!). Maken hade till och med tvättat (3 ggr!!!) när vi var borta!!! Jag blev mäkta imponerad.

Sen kom då min födelsedag. Som jag själv hade glömt bort tills jag vaknade. Maken stämde upp i sång och kom med paket på sängen där jag och Modig fortfarande låg och snusade sött. Sin vana trogen köpte han sånt som jag/vi behöver. Majskolvshållare som vi har letat efter hela sommaren, ett cykellås (vilket jag har nämnt att jag ska införskaffa) som tjuter i 110 decibel om någon försöker bryta upp det (förutsatt att batterierna fortfarande fungerar såklart), 1 kg Geisha (mmm...) och cykelljus som komplement till dynamon. Och eftersom maken hade gått upp extra tidigt för att hinna fira mig på morgonen så hann vi med att ta det lite lugnt tillsammans innan han behövde bege sig till jobbet.

När maken begett sig satte jag igång att packa upp efter resan, börja tvätta och sortera Modigs kläder. Bort med storlek 62 och därmed förbereda plats för storlek 74 eftersom storlek 68 sitter precis. Förbereda för att frakta bort storlekarna 50, 56 och 62 till svärmor. Svärmor ringde i allt detta och vi bestämde att hon skulle hämta upp mig och Modig och utföra lite ärenden som jag behövde få gjorda. Bland annat hämtade vi ut mitt nya körkort med mitt nya efternamn, nu när jag är en ärbar kvinna. Sen hämtade vi upp de bortsorterade kläderna och åkte till svärmor för att äta lunch och göra en liten klädrokad. Lämna de mindre storlekarna och hämta storlek 74, samt sortera in fler begagnade kläder som Modig fick när vi var i Västmanland bland rätt storlekar. Jag är glad över att meddela att vi inte behöver komplettera Modigs garderob för storlek 74. Inte vad jag kan se nu i alla fall. Blev kvar hos svärmor hela dagen och hann inte hem innan maken återvände från jobbet.

Maken var lite trött och grinig på kvällen och min födelsedag kändes som en bra dag, men inte mer. Ingen födelsedagskänsla direkt. Men efter maten och lite annat fix såg vi en bra film och då kändes det hela mycket bättre.

Så, år 34, välkommen hit. Hoppas du har mycket härligt att bjuda på!

1 kommentar:

Sara sa...

Tackar hjärtligast! :)