måndag 20 maj 2013

Med sommaren kommer fästingarna

Så var sommaren här i en handvändning och varje år våndas jag över vilken typ av fästingskydd jag ska använda. Förra året blev det halsband och det var jag nöjd med, men i år har vi en liten, klåfingrig kille här hemma som gillar att stoppa allt i munnen, så något halsband bidde det inte. Istället har vi köpt hem Frontline. Så fick jag ett nyhetsbrev hem från en djurshop där de tipsade om Fixodida i pulver- eller tablettform. Var inne på ett forum för att läsa mer om detta, men åsikterna var delade och jag har gått på flera nitar förr. Men så var det någon som skrev om rosmarinvatten. Jag tycker onekligen det låter intressant, om än lite joxigt. Följ länken och läs själva! Positivt är att det är helt giftfritt, vilket jag verkligen gillar!

Inga kommentarer: