fredag 18 februari 2011

Vårlängtan

Hittade den här vackra bilden på bloggen En liten paus av Fröken Karlsson. Tyckte den var så himla vacker och den ger en sån härlig känsla av vad vinter kan vara och den känsla som vintern kan medföra.

Det här inlägget handlar dock inte om det. För en stund sen gick jag ut, på väg ner till tvätten och då fick jag bara en känsla av blaaah. Var är solen? Var är värmen? Jag är så himla trött på kylan och blåsten. När jag gick ut med hunden tidigare imorse var det dessutom snö som dalade ner i snålblåsten. Min hund tyckte det var toppen! Han försökte fånga flingorna i luften! Jag blev bara besviken...

Vädret har varit mildare ett tag och det har varit så himla skönt, det har liksom känts som om våren har puttrat under ytan och bara väntat på att få poppa upp. Jag har till och med sett snödroppar här och där i rabatterna. Underbart! De senaste dagarna har det dock blivit allt kallare och blåsigare. Jag har förträngt det och tänkt att det är bara några dagar som är lite kyligare, det är ju ändå bara februari. Men med snön i luften imorse slog det hål på min lilla vårbubbla. Allt blev lite gråare och tristare. Jag vill att vintern ska vara över och att våren ska segra än en gång och jag vill inte behöva vänta på att det ska hända! Jag behöver lite färg och värme i mitt liv! Snälla våren! Ta upp kampen igen! Kämpa så att vintern ger vika igen! Kom åter till mig och värm mitt liv med den lyckokänsla du medför!

Inga kommentarer: