onsdag 2 mars 2011

Vikten av en bild?

Jag har funderat en del på det här med bilder i min blogg. Måste man ha det för att bloggen ska bli intressant? Jag har ju en blogg till här på blogspot där jag skriver om min träning och viktnedgång. Där använder jag nästan inga bilder alls. I den här bloggen försöker jag få in lite bilder då och då. I början såg jag till att alltid ha en bild, men sen kändes det inte riktigt lika viktigt. För mig är det texten som är viktig, det är ju därför jag bloggar - för att få skriva. Så jag ställer frågan, krävs det bilder i en blogg för att den ska bli intressant? Bör jag fokusera på att få in lite bilder i mina bloggar så de ser mer intressanta ut? Är det bilderna som drar läsarna? Jag har sett en del bloggar där inläggen är endast ett par rader och sen en bild. Blir bloggarna bättre/mer intressanta av det och därmed får fler läsare?

Inga kommentarer: