måndag 13 juni 2011

Svar på tal

Lite uppdatering från mig angående tidigare inlägg...

Bilvård: Jodå, Indy klarade sin besiktning utan problem. Gled glänsande, nytvättad igenom hela pärsen, precis som förväntat. Han är ju faktiskt inte så gammal. Det blev ett fint litet besiktningsprotokoll att stoppa i Indy-pärmen här hemma. Och att han inte har blivit tvättat på drygt ett år syns inte (än)! Ska försöka få sambon att skärpa sig och börja att tvätta min bil oftare, fniss! :P

Dålig bloggare: Internetstatus - fortfarande fri surf på mobilen som även används till datorn. Funkar bra, men känns ändå mer krångligt än förut. Resultat - jag är sällan ute på Internet. Konsekvens - jag är dålig på att blogga, jag är dålig på att godkänna och svara på kommentarer (därav detta inlägg, har även lagt in om direktpublicering istället och hoppas att det även fortsättningsvis bara kommer att läggas in mysiga kommentarer som jag blir glad av att läsa), jag är dålig på att läsa andras bloggar, jag har enormt mycket tid tillgodo som jag inte hade innan, tid som bland annat spenderas på dammsugning då och då. :)

Boende: I lägenheten är läget fortfarande något oklart. Vi har några få möbler kvar som vi måste bli av med, samt en hel drös med utrensade böcker (nån som är intresserad?). Städningen är påbörjad, men det finns fortfarande mycket kvar att stå i innan vi kan lämna den ifrån oss. Om allt gick som det skulle blir vi av med lägenheten den 1 augusti, en månad senare än vad vi önskade, men samtidigt en månad tidigare än vad det hade kunnat bli. Jag får ändå känna mig nöjd med det.
I huset artar det sig fint. Vi har faktiskt kommit i ordning i vår ovanvåning, det är endast lite strögrejer kvar som vi inte riktigt vet var vi ska göra av. Nu har ju den värsta arbetsbördan lagt sig här, så då är det lätt att slappna av och låta de sista pusselbitarna dra ut på tiden. Plus att det faktiskt mest är sambons grejer som behöver tas om hand. Borde inte vara mitt ansvar då, eller? Men till sambons försvar så har han faktiskt gjort några saker som han har blivit ombedd att göra utan både gnäll och fördröjning. Mer sånt önskas! :)

Inga kommentarer: