torsdag 22 augusti 2013

Inskolning dag 3

Sista dagen som vi som föräldrar är med hela dagen på dagis. Vilan fungerade bättre än igår, så med andra ord går det bättre och bättre. Alla andra delar av dagen går helt utan problem. Modig älskar att sitta i sandlådan och flytta sand. Han kan sitta där hur länge som helst. När det är dags att gå in blir han sur. Men sen är det ju lunch, så då blir han glad igen. Han är aldrig den som går och surar, utan det går över lika snabbt som det kom.

Imorgon ska maken lämna Modig själv på dagis i två timmar. Jag hade egentligen tänkt att Modig kunde få vara hemma, ta det lite lugnt med dagiset, men maken tyckte att han har det så roligt på dagis så han kan väl få vara där en stund. Det är ju inte jag som är hemma med honom och maken har ju en poäng där. Modig har det verkligen jätteroligt på dagis. Det är spännande med de andra barnen och alla nya leksaker. Han verkar gilla personalen, även om det mest är vi som har haft hand om honom dessa tre dagar.

Så, imorgon ska den här mamman alltså gå till jobbet igen. Jag vill verkligen inte. Jag vill hellre vara tillsammans med min livsglädje och njuta av alla ögonblick jag kan få med honom. Tyvärr ser inte verkligheten ut så och jag får stå ut med att träffa honom en stund på vardagarna framöver och längta som bara den till helgerna.

Jag hälsar mig själv välkommen till verkligheten. Livet med barn på dagis har bara börjat. Nu kör vi!

Inga kommentarer: