onsdag 28 augusti 2013

Det händer aldrig oss, eller?

Inskolningen på dagis är i full gång och vad tror ni händer. Modig blir magsjuk.Man har ju hört om att barnen ofta blir sjuka när de börjar på dagis, men på nåt sätt har jag ändå haft inställningen att det händer "dom andra", inte mig och min familj. Jaha, det var det det. Sprutlackerar blöjan gör han allt som oftast. Dagens kosthållning har för honom inspirerats av lättsmält mat, mat som är snäll för magen. Kokt ris och kokt torsk, välling, vatten, smörgåsrån och vitt bröd. Tänker lite som jag tänker då Allvädershunden är dålig i magen, fast jag lägger till lite fler grejer.

Själv har jag ju jobbat, eftersom vi fortfarande skolar in på dagis och maken är hemma. Hade varit så duktiga och ändrat föräldraledigheten eftersom jag sett att man inte får vara föräldraledig då man lämnar barnet på dagis under inskolningen, utan bara utifall man själv också är med på dagis. Så nu måste vi ändra igen med föräldraledigheten. Suck, så krångligt. Hoppas det går att ändra nu bara.

Hoppas också att Modig kan bli frisk så att han kan vara på dagis på fredag, för nästa vecka är det på riktigt. Då börjar maken jobba igen efter åtta månaders föräldraledighet! Verkligheten är ifatt oss!

2 kommentarer:

Ylva sa...

Fy vad jobbigt med magsjuka för dom små. Stackars lilla Modig. Hoppas det fixar sig fort så att ni snabb kommer in i rutinerna igen :)

Sara sa...

Modig återvände till dagis imorse. På riktigt för första gången och jag såg fram emot hur den första hämtningen skulle bli! Han var där fram till lunch, sen ringde de maken för då hade Modig 38,5 i feber... Suck... Jag VAB:ar em imorgon.