fredag 21 februari 2014

Inreda med tapeter


Nu är jag inte nån som ägnar alltför mycket tid åt att inreda här hemma. Jag tycker det är alltför dyrt och tidskrävande att hålla på och ändra hela tiden. Men, ibland drömmer jag mig bort till hur jag skulle kunna göra om vi hade ekonomiska förutsättningar till att förändra i hemmet utan att vi själva måste göra det. Måla om, tapetsera och så vidare. Speciellt Modigs rum funderar jag kring. Jag hade velat att han skulle få ett riktigt barnrum där man liksom känner lekglädjen bara man kliver över tröskeln. Nu finns det något som skulle kunna hjälpa till där - fototapeter. Då hade en hel vägg kunnat sätta stämningen för hela rummet och sen är det bara att ösa på med mysiga barngrejer i en massa härliga färger för att fullända känslan.

Tapet Store kan man beställa en mängd olika fototapeter till i princip vilket rum i huset eller på kontoret som helst. De ger en levande känsla i rummet och blir en inredningsdetalj i sig. När jag går in på deras hemsida blir jag inspirerad och skulle väldigt gärna vilja ha en härlig fototapet på Modigs rum! Och kanske i vardagsrummet. Hm, och i sovrummet... Ja, man blir lätt inspirerad av alla vackra foton de har att välja på i sitt galleri.

Det jag gillar är att det är ett svenskt företag som arbetar med miljötänk hela vägen. De har alltid fri frakt och finns till hands för kunden med tips och råd för bästa tänkbara resultat. Tapeterna är av modellen easy-up non-woven och de högkvalitativa bilderna skrivs ut på latexskrivare. Man kan välja på en bild i deras stora fotogalleri, men man kan också välja att göra en fototapet med en egen bild.

Nu drömmer jag mig in i framtiden lite, till när vi har köpt ett hus. Då hade jag gärna inrett i alla fall ett rum med en härlig fototapet för att skapa rymd och känsla åt rummet. Förmodligen Modigs rum.

Tips om du vill inspireras, kolla in tapetstore.se!

Inga kommentarer: