fredag 21 februari 2014

Tråkiga kostnader

Våren närmar sig, vilket känns i luften. Ok, jag inser att vintern förmodligen inte riktigt är klara med oss för säsongen än, men jag tänker framåt. Till vår. Till sol, fågelkvitter och spirande natur. Redan syns knopparna på buskar och träd och jag längtar.

Men det finns nånting som kommer med våren som jag inte tycker är så himla roligt. Däckbyte. Varje gång hoppas jag att däcken vi redan har ska räcka en säsong till, för att köpa nya däck är enligt mig en mycket tråkig kostnad som tyvärr inte går att undvika i all evighet. I år är det samma sak. Jag hoppas verkligen att sommardäcken ska räcka i en eller ett par säsonger till, men jag vet faktiskt inte.

När det då är dags att införskaffa nya däck så vill jag ju att det ska vara smidigt. Jag vill att det ska vara däck av bra kvalitet och jag vill att det ska vara så billigt som möjligt, för det finns andra saker som jag hellre använder våra surt förvärvade kronor till än däckinköp.

En lösning är att köpa däck via Internet. På Nordendäck finns möjligheten för mig att hitta däck och fälgar för olika säsonger, med bra kvalitet och pris. Jag som inte kan nånting om bilar utan helt använder bilen som ett fortskaffningsmedel. Jag lägger ner så lite tid och pengar som möjligt på min bil och vill bara att den ska ta mig från punkt A till punkt B när jag så behagar köra den. Jag kan enkelt skriva in registreringsnumret på Nordendäcks hemsida och whops så får jag förslag på vilka däck jag kan beställa. Så enkelt och bekvämt! De har fri frakt från köp av två stycken däck och de har dessutom öppet köp i 30 dagar. Vilket är bra utifall man klantar till det och beställer fel sorts däck trots den fiffiga sökfunktionen med registreringsnumret. Om man är en däck-dummy som jag, så kan man kanske behöva mallen de har på sin sida, se bilden nedan. Då kan man undvika felbeställningar redan från början.

Nu hoppas jag ju som sagt att de sommardäcken vi har ska hålla i alla fall en säsong till, men om de inte gör det vet jag ju vart jag kan vända mig för ett prisvärt och bra däckinköp.


Inga kommentarer: