måndag 10 mars 2014

Ett LED till bra ljussättning

Lite vitsig titel på inlägget, du fattar snart. När jag fick det här uppdraget hade jag aldrig hört talas om Ljustema. Även om jag vet att ljussättningen i ett rum, vare sig det är utomhus eller inomhus, betyder mycket för stämningen i rummet, så hade jag inte tänkt närmare på det än så. Hela grejen med lampor tycker jag faktiskt, om jag ska vara helt ärlig, är lite jobbig. Jag vill bara att de ska funka när jag trycker på knappen, sen vill jag egentligen inte ta ställning till vilken sorts lampor som gör vad och som är bra till vilka situationer. Suck, pust och stön tänker jag när en lampa här hemma slutar fungera. Vilken sort var det nu som skulle höra till den? Har vi fler såna hemma? De här nya styrkorna som lampor har sen då. Hur ska jag någonsin kunna lära om? Jag känner mig förvirrad varje gång det är dags att inhandla lampor. För att inte tala om våra spotlights i badrummet! Hur i all sin dar ska jag ha den blekaste aning om vilken typ av mojäng det är som ska upp där?! Nu vet jag. Jag kan kontakta Ljustema! Tänk, allt kan man hitta på Internet, till och med lampor. Jag som har blivit något av ett fan av att shoppa på Internet i bekvämligheten av mitt eget hem tycker att detta är toppen! Här har vi experter på ljus, som garanterat vet vilken "mojäng" vi ska ha i badrummet! Dessutom har de billig frakt! Gillar skarpt!

På Ljustemas hemsida kan man köpa färdiga armaturer för inomhus- och utomhusbruk, men också bara själva ljuskällan, allt i alla möjliga varianter. Något de pratar varmt om på Ljustemas hemsida är led spotlights. LED är miljövänligt eftersom det inte innehåller några skadliga ämnen, de är väldigt energisnåla och har en lång livslängd. Även om LED-lampor är dyrare i ett initialt skede så ska man ha tjänat in den kostnaden inom ett års tid. Detta gör att LED-lampor även är en ekonomiskt försvarbar investering. Ljustema har ansträngt sig för att hitta LED-belysning av bra kvalitet som ger ett varmt och välkomnande ljusinslag, vilket LED-belysning inte gjorde då den först kom ut på marknaden. När vi ska inhandla lampor här hemma ska jag definitivt komma ihåg den här hemsidan! Nu slipper jag våndas över att hitta ett inköpsställe som har det jag behöver när jag själv inte vet.

Inga kommentarer: