tisdag 27 oktober 2009

Slarver

Jag brukar alltid vara väldigt noggrann och ordningsam, har inte sönder saker eller tappar bort saker. Minns en gång när jag var liten. Vi hälsade på hemma hos min faster. Dom hade en jättefin porslinsdocka som satt på en byrå med ljusblå klänning och mörkt, lockigt hår. Jag tyckte den var så vacker och jag ville så gärna röra vid den. Min faster såg väl det och sa att jag kunde leka med den, för hon visste att jag skulle vara rädd om den. Jag blev så glad och stolt och lekte med stor försiktighet med porslinsdockan.

Spola framåt. Nutid. Idag... Jag hittar inte den j-la sladden till kameran! Minns inte heller var jag såg den sist! Har jag glömt den hos min pappa sist jag var där? Den ligger inte i lådan där den ska vara. Jag har letat flera gånger. Hur sjuttsingen ska jag få in bilderna från kameran till datorn om jag inte har en sladd däremellan?! Jag har letat på en massa möjliga och omöjliga ställen, men ingen sladd...

Vart tog den noggranna lilla flickan vägen? Ingen som vet, ingen som vet...

Inga kommentarer: