lördag 30 juli 2011

Att vinna eller försvinna

Ända sedan jag var liten har jag drömt om att vinna stora pengar, så att jag kan göra vad jag vill, köpa vilket hus jag vill, resa, njuta av livet. Är inte det allas dröm? Att bli ekonomiskt oberoende så att man slipper oroa sig för morgondagen? Att inte behöva jobba så mycket om man inte vill. Att kunna köpa det man känner för, när man känner för det. Kanske har jag alltid drömt om den stora vinsten för att jag någonstans har insett att jag aldrig kommer att kunna tjäna så pass mycket pengar att jag hamnar där - i ett ekonomiskt oberoende? Trots drömmen om den stora vinsten är jag ingen spelare. Jag köper sällan lotter, jag spelar inte på Internet eller på hästar. Jag brukar heller aldrig vara en vinnare de få gånger jag provar lyckan. Så kom nu denna chans! Jag skulle få prova på Betsson Odds! Och jag fick 25 kr att spela med på oddset! Vad kan jag nu göra med detta?

Det var enkelt att skapa ett konto för att komma igång.  Men sen blev det svårt för mig som inte är en van spelare. Det var mycket information på sidan, vilket gjorde den svår att överblicka. Upptäckte först efter en stund att mina 25 kr var låsta till Oddset, vilket kändes trist eftersom jag inte kan någonting om sport och inte riktigt förstår var de olika grejerna innebär. Efter en stund vågade jag mig dock på att satsa småsummor på olika matcher. Höll mig till livespelen eftersom jag gillar att de ger snabba resultat. Satsade bara i slutet av fotbollsmatcherna på de säkrare oddsen. Precis som när jag sparar pengar är jag försiktig i mina satsningar och jag gillar säkra kort. Denna typ av spel från min sida har hittills resulterat i 11,80 kr i vunna pengar och 5 kr av mina 25 kr har gått förlorade på grund av ett mål i slutet av en match. Än så länge ligger jag på plus alltså!

Summan av kardemumman är detta: Trots att jag inte riktigt vet vad jag håller på med så måste jag erkänna att det är spännande det här! Jag vill se hur mycket mina pengar kan utvecklas på kort tid!

Det jag vinner har jag tänkt använda till att prova på lite andra typer av spel som Betsson erbjuder. Det finns MASSOR av andra typer av spel att prova! Har jag turen att vinna mycket kanske det till och med kan resultera i lite slantar till spargrisen? Jag tänker redan som en sann spelare!

Dock blir det inget mer spelande idag, för snart måste jag fixa mig inför kvällens trädgårdsfest som jag och sambon ska iväg på. Tjingeling! :)

Inga kommentarer: