söndag 31 juli 2011

Överraskningsbröllop

Idag var jag och sambon bjudna på trädgårdsfest hos en väninna till mig. Så hux flux var det ett bröllop! Hon och hennes sambo blev äkta makar! Det var en mysig och avslappnad tillställning, liksom opretantiös.

Såklart fick det mig att tänka på mig och min sambo. Vi har pratat om bröllop, men vet inte riktigt hur vi vill ha det. Dessutom ska vi ju komma igång och spara till hus nu, pengarna räcker liksom inte till allt tyvärr. Plus att jag inte har orken att planera en mega-avancerad tillställning. Lutar mer och mer åt något alternativt. Kanske nästa sommar? Om vi kommer till skott och börjar prata om det och planera vill säga.

Det var mycket prat om bröllop, barn och husköp hela kvällen. Det känns som att alla gör en eller flera av dessa ting nu. Förutom vi... Ibland känns det som att vi bara trampar vatten och inte kommer nånvart, eller till och med tar steg bakåt i livet. Jag tycker det känns grymt jobbigt...

Men! Jag är så glad att vi kunde gå på festen ikväll i alla fall så att jag fick se henne gifta sig! Vi har ändå känt varandra i 14 år! Och jag är så glad för min väninna och hennes man! Hoppas de får ett lyckligt liv tillsammans!
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Vilken kul grej med överraskningsbröllop! Hoppas du får allt det du önskar dig så småningom. Kram!

Sara sa...

Ja det var det faktiskt! Jag anade ingenting, inte ens när det spelades bröllopsmarsch i en lugn och fin version i bakgrunden fattade jag nånting. Identifierade det som nån bröllopsmusik och tänkte att det var stämningsfullt. Först när nån sa att här ska nu bli ett bröllop fattade jag och satte nästan välkomstdrinken i halsen, hihi. Men det var supermysigt!