söndag 10 juli 2011

Premiär på Ven


För en som har bott i Skåne sedan slutet på 90-talet och sedan några år tillbaka dessutom har en familjemedlem boendes i Landskrona är det konstigt att jag aldrig tidigare har varit på Ven, men det har jag alltså inte. Innan idag vill säga. Åkte iväg över dagen med en stor del av familjen inklusive vovvar (som var superduktiga hela dagen) och hade en helt fantastisk dag i underbart väder på vackra Ven!

Några smolk i bägaren är lite stress, som medförde sura miner, både på förmiddagen innan vi kommit iväg med cyklarna och på eftermiddagen då vi kom tillbaka med båten. Samt en gubbe som skrek åt mig på båten dit för att mr D råkade komma åt deras vagn med sovande barn i med sin bakdel, något jag inte hade uppmärksammat. Bättre hade ju varit att säga "ursäkta, kan du vara snäll att flytta på hunden, den är ivägen för vagnen". Det finns idioter överallt. Hade lite cykelproblem också i början, men det ordnade till sig. Förutom dessa bagateller, som sagt, en utomordentligt, härlig söndag!

Måste säga att Ven är en fantastisk vacker plats som jag definitivt vill återvända till och utforska mer av! Blev sugen på att bo där några dar för att hinna med så mycket som möjligt. En verkligt idyllisk plats!

Vi avslutade vår dag på Ven med att köpa Hvens glass. Totalsmarrig glass som jag kommer att drömma om och längta till! Kan varmt rekommendera smaken äpple! Den var fräsch och helt rätt i smaken med en härligt, vårig grön färg!
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: