söndag 20 november 2011

Förslaget

Här i veckan gav jag sambon ett förslag. Ett förslag som gäller för tiden efter att vi har flyttat till en egen lägenhet, när nu det blir. Blir du nyfiken nu?


Jag vet ju att jag avskyr städning. Det är så himla trist. Jag har dock insett att jag inte avskyr att tvätta riktigt lika mycket när man har tillgång till maskiner i hemmet och slipper kladda med tvättstugor och tider.


Nu till förslaget. Jag föreslog att jag sköter all tvätt om han sköter all städning en gång/vecka. Han sa att han skulle tänka på det och sen frågade han om det inkluderade att stryka hans skjortor. Så långt vet jag dock inte om jag vill dra det. Men, jag får väl tänka på det antar jag. Så nu har vi båda något att fundera över.


Published with Blogger-droid v2.0.1

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Det beror ju på hur mycket städning (hur stor lägenhet) och hur ofta kontra hur många skjortor han har och hur ofta de ska strykas. Men det kan vara värt det ;)