tisdag 8 november 2011

PayPal


Jag har blivit PayPal-användare... Jag känner mig lite förvirrad... Jag börjar från början:


Sedan ganska länge tillbaka är jag medlem i två olika paneler. Dessa paneler sänder mig undersökningar via mail. Jag klickar på en länk och om jag passar in i den typen de söker fyller jag i undersökningarna och får en liten summa pengar för mitt deltagande. Summan står i relation till hur lång tid undersökningen tar. Tidigare har en av panelerna haft utbetalning via PayPal, nu insåg jag att även den andra har börjat med sådana utbetalningar. Förut har jag inte lagt energi på att skaffa ett konto för mina utbetalningar eftersom det handlar om småsummor. Nu när båda använder samma typ av utbetalning kände jag dock att jag kunde passa på att fixa det som jag har tänkt fixa så länge. Sagt och gjort.

Jag är en PayPal-kontohavare. Det gick lätt att skaffa. Det gick förhållandevis lätt att få in pengarna från panelerna på kontot, jag kan se de nästan 200 kronorna i mitt kontosaldo (wow, storkosingen, eh eller inte riktigt, men många bäckar små). Jag har kollat att jag vid ett senare tillfälle har möjlighet att överföra pengar till mitt vanliga bankkonto. Ska bara bygga upp en lite större summa först så att det känns lönt. Men, det är fortfarande mycket som jag inte har grepp om och det känns lite vanskligt med en internationell "internetbank" som typ existerar i cyberspace. Visserligen är PayPal idag så stort att de säkert går att lite på. Jag är dock fortfarande av den försiktiga sorten när det gäller dessa grejer, gillar de hederliga, gamla bankerna vars namn är välkända och som som har god renommé. Nu är dock steget taget. Bara att vänta och se hur det går framöver. Det som känns häftigt med det hela är att pengarna som har inkommit helt plötsligt känns verkligare och jag kommer nog att vara duktigare på att försöka delta i undersökningarna som panelerna skickar mig framöver.

Inga kommentarer: