måndag 7 november 2011

Stresskänslig tarm

Efter en veckas semester som bland annat inkluderade ett besök på vårdcentralen och ny medicin som ska hjälpa tarmarna och minska smärtan så mådde jag faktiskt toppen inför den här dagens arbete. Nu är jag äntligen hemma (slutade sent) och jag har mer ont i magen än innan. Jag tror att min mage, min tarm, är stresskänslig. Dagen har varit stressig, både privat med viktiga samtal med bank och mäklare och man ringer om varandra, samt på jobbet där det är mycket att göra och komma ihåg samtidigt som den precis uppdaterade datorn (uppdaterad till Windows 7) bara krånglar och låser sig. Suck, suck... Nu sitter jag här med en uppblåst mage (läs tarm) som ömmar. Dock inte alls som förut och det är jag glad för. Men ändock. Stresskänslig var det ja.

Inga kommentarer: