söndag 6 november 2011

Sex år tillsammans

Igår firade jag och sambon, min älskling, sex år tillsammans! Vi hade lite svårt att komma på vad vi skulle hitta på, men tillslut blev det att vi for över till Köpenhamn över dagen. Vi strosade runt på stan, shoppade litegrann, åt litegrann, fikade litegrann och hade det allmänt lugnt och skönt. Hittade ett jättefint fik där vi satt länge och planerar att besöka även nästa gång det bär av mot danska huvudstaden.

Vädret igår var härligt! Trodde Köpenhamn skulle vara mer julpyntat än vad det var, men det är väl skönt att de spar på krutet tills närmare den faktiska julen. Måste bara dela med mig av ett julpynt jag verkligen gillade! Den stora legotomten i en leksaksaffär! Visst är den fin!

Älsklingen köpte en fin, stickad tröja som påminner lite om en kavaj, typ, som han kan ha till jobbet med en skjorta under nu när det blir kallare ute. Jag köpte ett par både snygga och sköna skor, samt en stickad tröja man knäpper i halsen. Det vill säga magen kan puta ut och jag kan använda den genast! Mycket måttligt spenderande. Imponerande för att vara jag måste jag säga. På äldre dagar har jag definitivt blivit betydligt mindre slösig i shoppingsituationer.

Tänk vad fort tiden går egentligen. Sex år... Det har varit sex stycken bra år. Visst har alla relationer sina svackor och sina uppsving, men vår relation har hela tiden varit baserad i kärleken och vi har alltid hittat tillbaka dit trots perioder av sura miner och gnälliga tonfall. Det här är faktiskt den första kärleksrelationen jag befinner mig i där jag känner en trygghet i min partner, att han älskar mig och faktiskt inte kommer att lämna mig. Ja, nu är jag väl realist nånstans och vet att sånt aldrig går att förutspå. Men jag kan se oss framför mig tillsammans resten av livet, att bilda familj, att bli gamla tillsammans och hålla handen på en parkbänk när vi är pensionärer. Det önskar jag för oss och det tror jag på. Jag tror på en grundlycka i vår relation som vi kan luta oss på i svåra tider. De första sex åren är avklarade och idag är första dagen på resten av vårt gemensamma liv! Det ser jag fram emot, varje dag!

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Härligt! Grattis i efterskott.

Sara sa...

Tackar så mycket! :)