onsdag 31 juli 2013

Annonssida för bokförsäljning

Till nästa bokklubbsträff i början av september ska vi läsa Pubertet av Ivar Lo-Johansson. I pocket kanske ska tilläggas. En regel vi har i bokklubben är att boken ska finnas i pocket. Har kollat in bokhyllorna på jobbet, men där fanns den inte. Så gick jag nyss ut på nätet för att beställa från Adlibris. De hade den inte. Gick in på Bokus, hittade den! Slutsåld, slut på förlaget. Jaha... Sista chansen, Google: "ivar lo-johansson pubertet pocket". Fick lite träffar!

De översta två träffarna gick till nån sida som heter Bokbörsen. Har aldrig hört talas om den innan, men insåg snabbt att det rör sig om en annonssida där företag eller privatpersoner kan annonsera ut sina böcker. Jag har blivit medlem. Jag har beställt boken från en av de två säljarna som hade den. Nu är det bara att vänta och se om det kommer att gå smidigt (hoppas, hoppas). Mitt pris: 10 kr för boken + den frakt det kostar att få hit den. Nu väntar jag bara på att säljaren ska ta kontakt med mig...

Tankar om sidan. Gillar idén! Ger möjligheter att få tag på böcker som är svåra att få tag på på sidor som Adlibris och Bokus. Tycker om tanken om att återvinna böcker, att en och samma bok (förhoppningsvis) ska ge glädje till fler människor. Ska definitivt kolla in sidan fler gånger om det här köpet går smidigt.

Inga kommentarer: