onsdag 18 april 2012

Vattenavgång eller flytningar?

Nu känns det som att jag kommer in på ett ganska intimt ämne här, men so what. Vill du inte läsa, så gör inte det. Imorse skedde en förändring. Bra att veta förresten är kanske att jag är gravid i vecka 39+2, dvs bakningen är klar och redo att tas ut ur ugnen när som helst. Vi bara väntar. Förändringen handlar om flytningar, om det nu är det det är. Jag har nu extremt rikliga flytningar, genomskinliga, som gärna kommer när jag reser mig från sittande men även kan komma helt apropå. Det kommer liksom sipprande/rinnande i 3-4 omgångar innan det avstannar. Har också en lite molande känsla i nedre delen av magen sedan en liten stund tillbaka som kommer och går.

Ringde Barnmorska Direkt, som först sa åt mig att ringa förlossningen, men sen lyssnade på vad jag sa och kollade i journalen. Hon tyckte jag kunde avvakta, eftersom det låter som att det kan vara flytningar, men att jag ska hålla det under uppsikt. Visserligen sa jag inget om den molande värken, för den kom sen. I alla fall. Om det avger en sötaktig, intim doft kan det vara vattenavgång eller om det blir en konstig färg på det, typ grönt eller nåt, ska jag kontakta förlossningen så att dom får kolla om det är vattenavgång eller ej.

Jag känner mig bekväm med att avvakta, för vi ska in till Familjerättsbyrån idag och skriva på papper om faderskap och gemensam vårdnad. Sent ute enligt damen vid tidsbeställningen, hehe, men det vore skönt att få det avklarat. En sak mindre att göra efter att Krabaten har anlänt.

Lite förberedande åtgärder om det skulle läcka utanför med vad det nu är för nåt som läcker: jag sitter på filtar i nya soffan och jag ska ta med ett av skydden vi köpte för bebissängens madrass att lägga på sätet när vi åker bil. Vill ju inte ha läckage vare sig i soffan eller i bilen.

Jahapp, då var det bara till att avvakta lite då.

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Spännande. Nu händer det saker. Håller tummarna för er!

Ylva sa...

Väldigt spännande, håller tummarna hårt :)