fredag 13 april 2012

Lagerhyllsproblemet

Vi köpte ju lagerhyllor på Jula för att ha i klädkammaren och förrådet en tid tillbaka. Riktigt smäck var det! Byggde ihop en och lämnade tillbaka de andra två, vilket ledde till att vi var två lagerhyllor kort. Var in på Ekohallen i den svängen för att kolla nåt annat och såg då att de också hade lagerhyllor. Nu minns jag inte priset på dem, men de var likvärdiga prismässigt som de vi köpte på Jula. Köpte två hyllor med lite oro i magen för att vi skulle få samma smäck som på Jula. Skillnaden med dessa, som jag inte vet om man kan se på bilden, är att de är mer rejäla i både hyllplan och profiler, extremt enkla att bygga ihop (tog kanske 10-15 min max). Allt som behövdes var en gummiklubba och så använde jag en träbit mellan klubban och profilerna. Sambon fick hjälpa mig att hålla när den övre delen skulle på, men annars gjorde jag det själv. Inga metalldelar som vek sig här inte, inga förgjorda hål som var för små. Man fick inga oljefläckar på sig. Hyllan känns fräschare, stadigare och den är mycket snyggare än smäcket från Jula (för att vara en lagerhylla då). På det hela taget så är jag mycket, mycket nöjd med detta inköp som numera står i klädkammaren och bär upp lite ordning och reda åt oss! Nu ska vi bara ta oss tid att sätta ihop hyllan i förrådet också och få lite ordning och reda där med.

Inga kommentarer: