onsdag 11 april 2012

Det närmar sig

Jag är nu inne i vecka 39, närmare bestämt vecka 38+2. Var hos barnmorskan igår som sa att jag nu är fullgången = nu kan det verkligen ske närsomhelst! Har inte hunnit fundera på förlossning och sånt så mycket eftersom det har varit fullt upp på jobb med ett stort projekt som gick av stapeln i onsdags. Hade min sista arbetsdag i torsdags, så nu går jag officiellt hemma och skruttar. Dessutom har det varit fullt upp på hemmafronten med att komma iordning i lägenheten, köpa grejer som behövs samt allt det vardagliga som tvätt, städ, mat och försök till ett socialt liv. I påskhelgen hade vi dessutom besök från Västmanland och det blev en massa familjetid, vilket jag tycker är helt fantastiskt! Så nu har alla fått se, fota och känna på magen.

Krabaten var duktig och har väntat med att titta ut tills jobb och familjebesök är över, precis som vi har diskuterat. På torsdag kommer vår nya soffa (eftersom den gamla varken kom in i hissen eller uppför trappen och istället blev slängd på tippen). Vore toppen om Krabaten kunde vänta tills efter torsdag också. Har inte känt av några förvärkar än tror jag. Inatt när jag gick upp för att kissa första gången hade jag värk i övre delen av magen, men det gick över och sen har det inte varit nåt sen dess. Beräknad födsel är ju inte förrän den 22/4, men jag tror att Krabaten kommer inom en vecka. Det är bara att vänta och se. Ska bli spännande att se om jag har rätt!

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Håller tummarna för dig!