tisdag 11 januari 2011

Under skinnet

Vi har hund sedan snart 2 år tillbaka. Med jämna mellanrum, men ganska ofta brukar ett litet hårstrå lirka sig rakt in i huden som en nål och det gör rysligt ont för att vara så litet. Idag på bokklubben kände jag att någonting gjorde ont vid sidan av högerfoten, nästan vid lilltån. Kunde inte fatta vad det var. Försökte rätta till strumpan, klia, vad som helst, men det bara fortsatte att göra ont. När jag kom hem tog jag av strumpan för att kolla. Då har ett helt hundhår kilat in sig under huden! Inte rakt in utan på sidan, så jag kan se och känna hela hårstrået. Usch vad det är obehagligt och gör ont! Min sambo föreslog att han skulle försöka lirka ur strået, men det är jag ju inte sugen på... Gillar inte nålar, alls! Jag väntar nog på att det ska krypa ut av sig själv och hoppas, mot mitt förnuft, att så har skett när jag vaknar imorgon bitti!

Inga kommentarer: