fredag 30 november 2012

Jobb, jobb, jobb

Ja, nu närmar det sig med stormsteg. I januari återgår jag till mitt arbete och maken stannar hemma med Modig i 8 månader tills det är dags för dagis och grejer. Tycker INTE att det är särskilt roligt och lockande att börja arbeta igen. Vill ju bara vara hemma med min lille älskling! Häromdagen förberedde jag mitt schema för de första veckornas jobb och idag kom jag på mig själv med att tänka på jobbet, på vad jag ska göra när jag kommer tillbaka, hur jag ska planera våren. Inte bra, det hindrar mig från att njuta av min sista tid som föräldraledig.

Oregelbundna tider, here I come. Vill inte längre arbeta kvällar, nätter, helger. Men eftersom jag trivs med mitt arbete och mina kollegor har jag under föräldraledigheten velat fram och tillbaka huruvida jag skulle söka nytt jobb. Beslutet är fattat nu. Vill verkligen inte vara borta från min familj såna tider på dygnet. Så därför söker jag nytt jobb, på dagtid. Sökte fyra stycken idag och har sökt fyra stycken tidigare. Jag tvivlar dock på att jag kommer att kunna hitta nåt nytt jobb innan januari, utan räknar med att återgå till mitt gamla jobb till att börja med. Kommer dock att försöka fortsätta söka. Man ska ju inte ge upp även om konkurrensen är hård. Häromdagen ringde jag angående ett jobb jag hade sökt för att kolla så att de fått in min ansökan ordentligt. 300 st hade sökt det jobbet. Vad är oddsen att lilla jag får det?

Känner att jag deppar ner mig lite i det här och märker att jag inte riktigt tror på mig själv och min awesomeness. Måste hitta tillbaka till mitt yrkesmässiga självförtroende. Under tiden. Söka, söka, söka...

Inga kommentarer: