fredag 30 november 2012

Rayman Origins

Till makens stora glädje så har jag äntligen hittat ett spel till vår X-box som jag tycker är kul och som jag faktiskt klarar av!

Ok, jag tar det från början. Maken: data- och tvspelsnörden som har spelat sedan unga barnsben och hajar grejen. Jag: spelade Super Mario Bros (vet inte vilken version) på Nintendo hos nån kompis när jag var liten och ägde faktiskt ett Donkey Kong som jag spelade på ibland. Hm, vi spelar i lite olika ligor jag och mannen min.

Jag har testat lite olika spel med mannen. Halo till exempel. Fattade ingenting. Sprang omkring och var helt vilse, sprang in i väggen, sköt upp i taket, tappade bort min medspelare (maken) med mera. Det var ingen vacker syn och jag blev frustrerad och irriterad av att jag ingenting fattade. Så då bytte vi till Lego Batman. Blev inte bättre, ok jag kunde göra lite få saker, men jag tyckte inte att det var kul för det gick rent ut sagt kasst för mig.

Vi började diskutera tv-spelandet och jag mindes tillbaka till den gamla goda tiden och att jag gillade att spela Super Mario Bros. Plattformsspel! Lösningen på problemet! Man kan bara gå åt två håll, höger eller vänster. Så när jag överraskningsshoppade spel till maken frågade jag i butiken om det fanns några bra plattformsspel nuförtiden och killen tipsade mig om Rayman Origins. Köpte det inte då, men efter många tankar och diskussioner om huruvida vi skulle satsa på det spelet (det handlar ju bara om att vi ska kunna spela nånting tillsammans egentligen, annars får maken alltid spela själv), så beställde vi det på CDON och till ett nedsatt pris dessutom.

Så kom spelet. Vi testade. Så himla roligt det var! Jag levde mig in i det och klarade mig faktiskt hyfsat bra. Dessutom är karaktärerna så sjukt söta! Jag var det stora, tjocka, blå monstret och maken var fågeln.

Så till alla er tv-spelsnördar som lever tillsammans med nån som inte har spelat tv-spel sedan Super Mario Bros på 80-talet, köp det här spelet! Det är en hit!

Inga kommentarer: