tisdag 6 november 2012

Varning för barn-mässan

En sån här cool SwingCar vill jag att Modig ska få!
I helgen var vi på en mässa som hette Varning för barn. Den hade fokus på barn från 0-6 år. Fick nys om den på facebook och noterade det i min kalender så att jag skulle komma ihåg det. Åkte dit på lördagen med Modig, maken och svärmor. Hade stora förväntningar! Blev lite besviken först när vi kom dit, för det var mycket mindre än vad jag hade förväntat mig. Sen visade det sig ändå vara en bra mässa tycker jag och vi var där ganska länge.

Det allra bästa med mässan för mig var den korta men koncisa föreläsningen som en ambulanssjuksköterska höll om hur man ska hantera ett barn som har satt nånting i halsen. Har själv funderat mycket över det och det hon visade var väldigt lärorikt. Inget mer dunkande i ryggen här inte, nej nej! Sen är det såklart alltid roligt med tävlingar och gratisgrejer som man kan få testa. Mina favoriter på mässan var tävlingen där man kunde vinna en SwingCar och pappahörnan där man fick prova HIPPs fruktpuréer gratis.

Hade Modig varit lite äldre så att han hade kunnat springa runt och leka själv så hade det nog varit ändå bättre, för de hade flera roliga grejer för lite större barn. Men sen var det mycket som egentligen inte hade så mycket med barnen att göra, utan det var mer riktat till föräldrarna. Typ en stressad förälder med lite tid för matlagning, lite matprodukter som kan göra matlagningen enklare, snabbare (jag är inte imponerad, för det är så lätt att göra själv för en billigare penning) och företag där man kan beställa hem matkassar med färdiga recept (lite väl dyrt för oss i nuläget åtminstone). Sen var det såklart en hel den klädesmärken för barn och så, samt organisationer som arbetar för eller med barn. Vi pratade även med försäkringsbolaget. Dom ska höra av sig så vi kan titta igenom våra försäkringsbehov. Just nu har vi allt utspritt lite här och där.

Jag är glad att vi gick till mässan, även om jag tyckte att inträdet på 120 kr var lite väl dyrt med tanke på hur lite där var. Kommer nog att försöka gå igen nästa år också. Hoppas på att den är lite större då.

Inga kommentarer: