tisdag 20 november 2012

Valpfrossa

I helgen var vi iväg och hälsade på 5 st fantastiska, små rottweilervalpar som var 9 veckor gamla! Jag älskar valpar! Dom är så söta, mjuka och dom luktar så gott! Fast den här gången hade jag svårt att njuta av det så som jag brukade göra förr. Den här gången var ju Modig med och valpar har en tendens att vilja gnaga på saker. Modigs viftande fötter var goda att ge sig på och ibland var det inte bara en valp åt gången utan två, tre stycken och jag fick liksom freda honom från dem så gott det gick. Ibland fick maken ta över Modig och då kunde jag njuta lite mer. Var dock hela tiden medveten om hur Modig hade det med valp-attackerna. Tillslut var alla valparna trötta efter allt ståhej och bus och somnade en efter en. Då kunde jag slappna av lite mer och stryka på den lille godingen som vilade i mitt knä.

 

Inga kommentarer: