måndag 5 november 2012

Nattamning uppdatering

Nu har det ju gått lite tid sedan vi började öva på att inte längre amma på natten. Modig vaknar fortfarande 2 gånger, men är relativt lätt att få att somna om. Oftast räcker det med att jag sträcker in min hand mellan spjälorna i hans säng och håller hans hand. Ibland måste jag även stoppa om honom lite. Jag ser fram emot när han sover hela natten utan att vakna förrän morgonamningen! Som det är nu morgonammar han ca kl 5.30. Det tycker jag är helt ok. Sen somnar vi om igen en stund. Mysigt!

Det ena bröstet har fattat grejen med att det inte längre töms under natten, men det andra bröstet fylls på rejält oavsett. Det är Modigs favoritsida som krånglar och inte vill minska sin mjölkproduktion. Men, det fattar väl galoppen förr eller senare antar jag. Har inte fått några problem med det i alla fall, såsom mjölkstockning och så, vilket är skönt att slippa.

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Låter som det fungerar bra för er. Härligt!

Sara sa...

Ja, det har faktiskt gått över förväntan tycker jag. :)