fredag 21 oktober 2011

Inskrivningssamtal

Idag var det dags för mitt andra besök hos barnmorskan, nämligen inskrivningssamtalet. Det blev till att svara på frågor som jag redan hade besvarat i ett formulär och tagit med mig till samtalet. Sen fick jag lämna blod- och urinprov. Känner mig som en nåldyna efter alla nålstick de senaste månaderna. Det var inte ett särskilt spännande samtal i alla fall. Min barnmorska är lite kall, trevlig och så, men svår att få en liksom varm kontakt med. Får se om det ändrar sig på sikt? Nästa grej är ultraljudet vecka 18 och sen är det dags att återbesöka barnmorskan igen i vecka 25. Det dröjer med andra ord ett tag till innan nästa bebisgrej på schemat.

4 kommentarer:

Malin sa...

Vad tråkigt att du kände så med barnmorskan! Det är ju trots allt henne ni kommer träffa och prata med angående baby. Hoppas det ordnar till sig. Hon kan ju ha haft en dålig dag!

Jag tyckte det var rätt konstigt på dessa möten, tyckte det var 80 % terapi och 20% hälsa. Nästan så jag tycker samma nu med BVC! Jag vill ha mer vetenskap och mindre snack!

Men åhh vilken resa ni har framför et! Det går inte att föreställa sig!

Sara sa...

Ja, visst är det tråkigt. Jag tänker att det kanske är så i början, kanske får vi bättre kontakt mot slutet när man ses oftare?

Än så länge har jag inte upplevt någon terapi alls. Snarare läsande innantill, typ de här frågorna ska vi gå igenom jada, jada. Får se hur det blir tillslut. Har ju bara varit där på hälso- och inskrivningssamtal än så länge. Ska hålla ett öppet sinne inför fortsättningen.

Visst är det otroligt spännande! Jag fattar det inte riktigt än?! Var och köpte lite mammabyxor på HM i helgen så att jag har något jag kan ta på mig på jobbet, hehe!

Malin sa...

Det kommer säkert bli bättre.

Ni verkar ha ett lite annorlunda upplägg än vi på inskrivningssamtalet, för vi samtalade mer om förväntningar och tankar. Visst var det en del praktiska bitar, sjukdom och annat, men ändå så var det rätt personligt. Men vi tyckte båda om vår barnmorska.

Vår gnutta blev i förrgår 4 veckor. Fantastiskt!

Sara sa...

Sånt har inte vi diskuterat alls. Trist. Hade gärna haft lite sånt samtal.
Wow, vad tiden går fort!!! 4 veckor! Grattis! :)