lördag 29 oktober 2011

Vagnfrågan

Nu är vi ute i väldigt god tid, men idag ska vi åka och titta på en vagn som vi eventuellt ska få gratis. Jag känner dom som har vagnen lite sådär genom en väninna och jag vet att dom tar väl hand om sina grejer. Dom har använt den till två barn och ska inte skaffa fler nu. Jag ska såklart fråga om dom inte vill ha nåt för den, men eventuellt får vi den.

Generösa människor är fantastiska i spartider! Häromdagen fick jag min utbetalning från Försäkringskassan. Jag fick ut mer än 7000 kr mindre än en vanlig månad... Detta betyder att det inte finns en chans till att stoppa undan pengar till huset den här månaden heller... Det är så sjukt frustrerande! Därför är det så härligt när givmildhet underlättar ens ekonomiska börda på sikt! För då, längre fram, kan jag ju spara mer pengar.

Inga kommentarer: