måndag 24 oktober 2011

Så var det dags

Tidig morgon. Det är fortfarande helt mörkt ute. Länge sen jag gick upp så tidigt. Gick och la mig tidigt igår kväll så att jag skulle orka upp kl 5.30. Är nog lite orolig, för jag har haft lite svårt att sova de sista timmarna.

Har drömt också, helskumt, att jag skulle duscha och att badkaret stod mitt ute på en gräsmatta och klockan var 7.30, det vill säga tiden jag beger mig till jobbet. Hann inte duscha, utan smög mig bort med mina grejer. Människor började vakna och bege sig till sina jobb. Mycket pinsamt. Helt plötsligt hade jag fått på mig en T-shirt i alla fall och vandrade omkring i ett höghus på olika våningar. Där var bland annat ett universitet med studentboende och jag stötte på en massa folk som jag växte upp med, men som jag inte längre har någon kontakt med, var tvungen att ta mig förbi en massa människor som väntade på att gå in på sin lektion, försökte få tag på skolans kurator som jag tänkte kunde hjälpa mig, men kuratorn var inte på plats. Gick och drog i T-shirten hela tiden för att den inte skulle åka upp. Hamnade i en gympasal och mitt i en dansföreställning. Försökte diskret smyga mig bort från rampljuset i min T-shirt. Pinsamt, alltihop. När jag äntligen kom hem till den lägenheten jag bodde i var klockan 11 på förmiddagen och jag var totalt sen till jobbet och hade missat personalmötet som var kl 8.30.

Är jag orolig, eller är jag orolig inför min första dag tillbaka på jobbet?

Inga kommentarer: