fredag 19 augusti 2011

Tankarna snurrar

Vaknade för 2,5 timme sen (strax före kl 2 på natten) av en kraftigt molande värk i typ äggledarna nånstans. Gick på toa för att göra lite business och kolla besöksläget, men nej, fortfarande ingen röd moster som ringer på dörren. Det har gått drygt 4 veckor och 2 dagar sedan förra besöket kom, så det är ju definitivt dags. Har trott att det var hon som var på väg i två dagar nu, för igår och i förrgår fick jag en kort molande värk på förmiddagen. Jag tror att det var ungefär vid samma tid båda dagarna. När nu inte mostern dök upp som väntat satte det igång en miljon tankar i mitt huvud och planerna tog fart. Men vänta, inte de planer du tror. Var tålmodig...

Det jag har gått och tänkt nu i drygt 2 dagar när inte mostern dyker upp är såklart tänk om, tänk om jag är gravid. Det kan ju vara embryot som liksom fastnar i livmodern som jag känner? Min tanke nummer två inatt var att jag vill gifta mig innan jag får barn. Kanske lite gammalmodigt kan man tycka, men nånting som jag faktiskt har velat ända sedan jag var liten, gifta mig och sen få barn. Nu är ju problemet för oss pengar, vilket gör att det stora, fancy bröllopet känns som en omöjlighet. För mig är det egentligen viktigast att de jag tycker bäst om kan få närvara om de vill och kan och att man har det mysigt tillsammans.

Du fattar väl vad som har pågått i mitt huvud sedan dess. Planering, tankar, lösningar. Den 3:e september har vi släktfest hos min pappa (om två veckor), då kommer många av dom jag gillar bäst att redan vara samlade. Ja, jag vet, det är om två veckor. Är det omöjligt att sno ihop ett enkelt bröllop på två veckor? Visst ser jag problematiken i det hela, logistiken med människor som bor i när och fjärran, men jag ser också excel-arket som jag tänkte börja skriva in alla mina tankar i om en liten, liten stund vilket såklart kommer att underlätta något enormt. Hm, sen ska jag bara prata med sambon först också. Han ligger och snarkar och sover så sött just nu och ska skriva sin (förhoppningsvis och troligtvis) sista tenta om några timmar. Får ta den konversationen när han kommer hem igen. Då kommer dessutom excel-arket att vara i tip top shape!

Dags att börja jobba då! :P

3 kommentarer:

Den nakna coachen sa...

Wow, vilken grejj....du har verkligen en hel del att tänka på låter det som.
Kom ihåg att även koppla in magkänslan när det gäller planeringen och att fatta beslut.

Lycka till med allt!

Kram
Linda

Västmanländskan sa...

Oj, då förstår jag att det är många tankar som snurrar. Håller tummarna för att det är så som du hoppas och tror!

Sara sa...

Fortfarande har inget oönskat besök dykt upp, så jag börjar så smått tro att det nog kanske är nåt där? Men bröllopsplanerna godtogs nog inte så bra, det blir lite stressigt, haha. Jag tyckte idén var helt fantastisk mitt i natten, men i dagsljus kanske inte lika bra. :P Vi har inte pratat om det mer sen.