måndag 22 augusti 2011

Kurser på fritiden


Idag fick vi Sensus kurskatalog för hösten på jobb. Jag kollade igenom den och som vanligt blev jag sugen på att anmäla mig till en kurs i kreativt skrivande av något slag. Vid närmare granskning av kurserna av intresse visade det sig att de pågår under 2 heldagar (kl 10-17) och att de kostar 1 200 kr. Snål som jag är mot mig själv med det mesta så tycker jag inte att det är värt det. Och hur mycket hinner man egentligen lära sig på en helg? Det ingick inget annat i kursen heller, som lunch eller fika. Dyrt. Nej, om jag ska satsa på nån skrivarkurs för att få igång hjärncellerna att pumpa bra idéer så vill jag gå nån kurs som sträcker sig över längre tid och som inte är så dyr. Kanske nån distanskurs, såsom den jag läste för drygt 10 år sedan. Ska fundera vidare på det.

Inga kommentarer: