tisdag 9 augusti 2011

Första arbetsdagen

Uppe med tuppen, eller nästan i alla fall. Gick för en gångs skull och la mig i en vettig tid igår kväll. Läste lite i Shantaram och somnade vid ca 22.30 kanske. När klockan ringde 5.30 imorse snoozade jag endast en gång och mest för nöjes skull, för det var skönt att stanna kvar under täcket. Kl 5.35 gick jag upp. Börjar morgonen lite för mig själv. Ja, förutom mr T som såklart jamar och vill ha mat. Men han får vänta lite till. Mr D, som har skadade tassar och behöver lite extra omsorger, får sova lite till medan jag gör mig iordning och äter frukost. Sen blir det hans tur också. Har gott om tid på mig, än så länge, så det borde inte vara några problem att hinna med allt jag behöver.

Får se nu hur det är på jobbet när jag kommer tillbaka. Om allt har funkat som det ska. Om jag har mycket mail, sms, meddelanden som väntar eller ej. Hur många fakturor som behöver attesteras och om kassan måste fyllas på. Skulle tro att jag kommer att ha mycket att göra. Det brukar tendera att gå på det hållet när man har varit iväg från jobb ett tag.

Igår tyckte jag att det kändes döjobbigt att jag skulle åka till jobb idag, men nu är dagen här och det känns inte så farligt. Jag har ställt in mig på att jag måste. Rutinen ramlar på plats fortare än kvickt och redan innan jag är där känns det som att jag aldrig har varit borta. Mitt mindset är inställt på "jobba".

Inga kommentarer: