måndag 15 augusti 2011

Mol alena

Den här veckan är jag eventuellt helt ensam på jobbet. Mina kollegor har semester eller kompar. Det ska bli både skönt och trist. Skönt att få en massa saker gjorda utan avbrott. Trist att inte ha någon att prata med och äta lunch med.

Förra veckan var min kollega S sista arbetsdag hos oss. Hon var en väldigt uppskattad vikarie för en som är föräldraledig och jag kommer att sakna henne. Ibland önskar man bara att man kunde spara alla kollegor man gillar på arbetsplatsen. Fast då hade vi ju tillslut blivit ganska många, så det går ju inte. Jag vet ju det. Men man kan väl få drömma lite också. Jag och S arbetade mycket bra ihop och brann lite för samma saker. Gjorde ett stort, spännande projekt tillsammans under våren, som jag inte vet hur jag ska lyckas med nästa vår om inte hon är med?

Min andra arbetsvecka sedan semestern påbörjas idag. Det känns som att jag redan har jobbat i evigheter.

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Det är märkligt att man så snabbt kommer in i jobbet igen att det ofta känns som man aldrig haft semester.

Sara sa...

Visst är det. Då kan man ibland undra vad det har gjort för nytta att ha varit ledig? Eller så kanske jag helt enkelt inte har varit ledig tillräckligt länge bara?