måndag 16 maj 2011

Fortsatt utrensning

Idag när jag kom hem från jobb satte vi igång att rensa bland våra filmer, cd-skivor och ljudböcker. Det var lättare att rensa här än bland mina böcker, men vissa cd-skivor kände jag mig tudelad om att välja bort. Men, jag lyssnar inte överdrivet mycket på dem som sambon så hjälpsamt påpekade, så det var bara till att vara hård mot mig själv. Nu efteråt känns det faktiskt rätt bra! Har en banankartong med filmer,  ljudböcker och cd-skivor i samlingsfordral, en skräckbox med filmer (inte mina), samt en ICA-kasse med cd-skivor i originalfordral. Slängde massor, samlade ihop massor till second hand. Idag kändes det skönt att rensa, liksom lite själsrensning samtidigt. Har en hel del kvar att ta itu med, tänker att jag ska försöka ta lite varje dag, så blir det nog bra tillslut. Fortsättning följer alltså...

3 kommentarer:

Den nakna coachen sa...

Jag tror att det tar ett tag innan man lär sig förstå dem. Självklart går det att öva upp om man vill :)

För egen del så har jag gått in i väggen rejält två gånger och det vill jag ALDRIG uppleva igen...så därav den extra lyhördheten.

kram
Linda

(Den nakna coachen)

Västmanländskan sa...

Härligt att sakerna ut kan komma till nytta hos någon annan.

Sara sa...

Ja, det är det! Speciellt när det är hos nån man känner och tycker om, men överhuvudtaget gillar jag secondhand-grejen. Att allting har en bakgrund och att man kan motverka överkonsumtionen, i alla fall litegrann.