lördag 21 maj 2011

Ordning och reda lönar sig

Idag har jag fortsatt utrensningen här hemma. Bland annat har vi rensat rejält bland allt gammalt elektronikskrot som bara ligger och skräpar, som min gamla bärbara PC från 2002. Den har legat orörd i åratal och jag har inga planer på att bruka den igen. Sambon fick i uppgift att rensa den från allt som minner om mig. Han fick dock inte skivan att funka, så på kvällspromenaden när vi pratade om det kom jag ihåg att den inte kan läsa DVD-skivor utan bara CD. År 2002 var DVD så pass nymodigt att det fortfarande var en valbar egenskap i datorn som kostade extra, därav valde jag bara CD. Men som den skötsamma, duktiga tjejen jag är har jag såklart haft alla papper och skivor kvar från när datorn införskaffades. Slängde dem först idag. Efter en halv sekunds letande i papperskorgen (jag visste ju var den var) så hittade jag recovery-CD:n i original. Nu blir det lättare för sambon att utföra sin uppgift och det blir en helrensning, inte bara en radering av filer, precis som jag ville ha det.

Inga kommentarer: