torsdag 5 maj 2011

Grotta in mig i morgonrocken

Just nu vill jag bara stanna i värmen av min mysiga morgonrock med datorn i knät hela dagen, kanske pausa ibland och läsa i min bok som orörd har legat och tittat på mig från vardagsrumsbordet alldeles för länge. Vill inte åka till stressen på jobb, där är för mycket att ta tag i. Har huvudvärk. Behöver en rejäl (men ej smärtsam) massage. Är stel i hela kroppen (och då menar jag faktiskt hela). Kniper ihop käkarna som om tänderna i munnen skulle falla ur om jag inte höll fast dem, hårt. Behöver en paus och jag som nyss var ledig 11 dagar till påsk.

Nähä. Om man skulle vara en duktig flicka och klä på sig då. Slänga i sig lite frukost och bege sig på en morgonrunda med mr D, för att sedan stressa iväg till jobb eftersom jag garanterat kommer att vara i sista minuten (eller lite efter), som vanligt.

6 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Hoppas att du ändå får en OK dag.

Sara sa...

Det blev en rätt jobbig dag, med mycket tråkigheter tyvärr. Lite bättre framåt eftermiddagen dock och det får man väl vara glad över.

Västmanländskan sa...

Äsch, det låter jobbigt. Ibland är det enda som fungarar att gå coh lägga sig och hoppas att nästa dag blir bättre. Kram!

Sara sa...

Ja det är det. Skönt att få lite medlidande. Ska försöka ägna morgondagen åt mig själv, göra sånt jag tycker är mysigt (förutom att tvätta då, som bara är ett måste).

Den nakna coachen sa...

Det är det som är fördelen med att vara egen företagare...sitta och jobba i morgonrock OM man vill förståss.

Hoppas att det blir en bättre dag idag.

Kram
Linda

Sara sa...

Hehe, ja, det har jag tänkt på många gånger att jag kanske skulle bli. Egen företagare, att själv helt få bestämma om sin tid. Men det kräver ju ganska mycket av en också. Fast jag tror att jag hade tyckt det vore kul faktiskt! :)