måndag 2 maj 2011

Sover som en stock

I vårt hushåll är det i princip alltid jag som stiger upp först. Sambon är student fram till sommaren, så han lever ett lite annat liv tidsmässigt. Har jag någonsin berättat om vilken snoozare jag är på morgonen? Att jag kan snooza ett antal gånger innan jag släpar mig ur min varma, sköna säng? Min sambo sover sig oftast rakt igenom alla mina snoozningar, så även denna morgon och jag förundras som alltid över denna förmåga (som både kan hjälpa och stjälpa, eftersom han även kan lyckas sova sig igenom sin egen väckarklockas ringande). Det gör inte jag. På kvällen märker jag inte när han går och lägger sig om jag redan har hunnit somna, men de få gånger som sambon ska upp före mig vaknar jag alltid av att hans klocka tjuter och tjuter. Men så är det väl. Jag är morgonmänniska och han är kvällsmänniska, kanske kan det vara det det hela beror på? Eller så är det av vana, för jag är den värsta snoozaren och för att kunna genomlida mitt snoozande har han kanske som försvarsmekanism lärt sig att stänga av ljudet? Det kan också vara att han har svårt med sömnen och inte kommer in i djup sömn förrän på morgonen. Imponerande är det i alla fall att han kan sova trots ett irriterande, återkommande väckarklocksljud, oavsett orsaken!

3 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Hi, hi - hur kan han sova så. Jag hade blivit galen om in respektive snoozade så ;)

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg sa...

Snooza är det bästa som finns.

Sara sa...

Västmanländskan: Haha, ja det hade jag också blivit! Det BLIR jag när han nån gång ska gå upp före mig och klockan bara ringer och ringer, fniss!
Lilith: Det är ju så fruktansvärt skönt att dra ut på att gå upp, bara sjunka tillbaka ner i värmen och sömnen en liiiten stund till.