söndag 29 maj 2011

Svårt att sova

Igår flyttade vi till vår ovanvåning. Vi hade hyrt flyttbil i fyra timmar (kl 12.15 - 16.15) och hann köra tre vändor med den, sen blev det en vända med svärmors och min bil. Vi fick faktiskt med mycket, det mesta tror jag. Flyttbilen var inte så stor, annars hade vi nog fått med allt, som var färdigpackat vill säga. Hela kvällen höll vi på med möblering. Det är faktiskt på väg att bli riktigt mysigt och hemtrevligt nu! Avslutade dagen med en välbehövlig dusch, sen var det dags att sova.

Att sova har dock inte varit lätt. För det första är jag säker på att dagens flytt har gjort mig konstant hög på adrenalin. Jag var som en Duracell-kanin, kunde fortsätta i evigheter. Även fast jag sover i min egen säng, med mina egna (nytvättade) kuddar och mitt täcke så känns det annorlunda. Det luktar annorlunda, inte som hemma (än). Jag vet att jag inte känner mig hemma än eftersom jag inte vågar gå upp och göra nåt nu av rädsla för att störa svärmor när hon sover (skriver detta på mobilen, under täcket för att undvika att väcka sambon). Har försökt somna om, men inte lyckats tyvärr. Jag som måste upp tidigt (om mindre än två timmar) för att jag ska iväg och hjälpa till på ett loppis hela dagen och sen ska jag till min syster som bjuder på mors dag-middag kl 17. Egentligen skulle jag vilja stanna här hela dagen och fortsätta komma iordning, för på måndag är det jobb som gäller igen. Så blir det dock inte.

Vet inte vad jag ska göra nu för att fördriva tiden? Är helt pigg och vaken trots att jag mest av allt skulle behöva sova. Är uttråkad och rastlös...
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Skönt att ni kommit på plats. Nu får ni boa in er och göra det till "ert". Då kommer du säkert att sova gott :)