måndag 2 november 2015

Assistansbolag utökar sin verksamhet

Carelli assistans är ett mindre, familjeägt assistansbolag som satsar på att lära känna kunden och skräddarsy en assistanslösning som passar för den som har en funktionsnedsättning, oavsett om det gäller en vuxen eller ett barn. Vill kunden ha en helhetslösning eller ha mer kontroll själv så är det upp till kunden. Carelli assistans uppger att de vill lära känna kunden för att bättre kunna hjälpa den. Just nu expanderar företaget, vilket även gör det möjligt för kunder att till exempel få personlig assistans i Uppsala via Carelli assistans.

Alla personer med funktionsnedsättning har sin egen unika situation och sin egen kravspecifikation för vad just de behöver och ingen livssituation är den andra lik. Därför tycker jag att det låter sunt med ett företag som vill bygga den relationen med kunden och som strävar efter att hitta en bra matchning mellan kunden med funktionsnedsättning och dess personliga assistent. Relationen mellan kunden och den personliga assistenten är A och O. En personlig assistent är vital för att den med funktionsnedsättning ska kunna leva i en fungerande vardag. Kunden kommer att spendera mycket tid med sin personliga assistent och det är därmed essentiellt att personkemin fungerar. Man måste kunna lita tillfullo på sin personliga assistent, för i grund och botten lägger man sitt liv i den personliga assistentens händer. Det verkar även som att Carelli assistans satsar på sin personal, genom utbildningar och dylikt, vilket gynnar både dess personal och dess kunder.

Det är ett stort steg att byta assistansbolag, för man vet vad man har men inte vad man får. Även om jag tycker att det låter som att Carelli assistans har en hälsosam filosofi som ligger till grund för företagets arbete, så hade jag personligen velat få lite referenser att kontakta för att få veta om verksamheten är lika bra som den låter. I dagens samhälle när det är lätt att få ut information till människor tror jag det är extra viktigt att själv kontrollera så att man inte köper grisen i säcken så att säga. Med det sagt så kan det därmed vara en bra idé att själv kontakta Carelli assistans för att kunna bilda sig en egen uppfattning om deras verksamhet. Kanske är du rätt matchning, antingen som kund eller som anställd?

Inga kommentarer: