fredag 13 november 2015

Bo på hotell i London

Jag har aldrig varit till London. Jo, det är sant. Fastän det i dagsläget inte är så himla dyrt att åka dit så har det aldrig blivit av att jag har besökt den staden, eller England överhuvudtaget. London är absolut ett av de resmål jag kan tänka mig att åka till. Det jag har hört är dock att det är väldigt dyrt att vara i London och vi simmar ju inte i pengar direkt, även om vi har fullt tillräckligt för att klara oss.

Skulle jag resa till London idag så skulle jag förmodligen boka flyg och boende via nån webbsida. Då står mig ett oräkneligt antal sidor till buds. Hur ska man hitta hotell i London på ett bra sätt? Exempelvis kan man kolla in sidan LondonHotell.com. Där finns det många olika sätt att söka ut det boende som passar för varje individ. Man kan söka på pris, antal stjärnor, särskilda hotellkedjor, olika hotelltyper med mera. Det går även att söka hotell i London i just den stadsdel där man önskar bo. Webbsidan har boende för alla, oavsett budget. När jag kollade gick det att hitta boende från 168 kr per natt till 12 186 kr per natt om man kollar under jämför - billigast eller jämför - dyrast.

Det finns minst sagt boende för alla plånböcker. Kanske behöver det inte vara så dyrt att bo på hotell när man besöker London när allt kommer omkring? Då har man mer pengar att lägga på shopping, sevärdheter, museum, shower eller vad man nu tycker om och vill göra under sin Londonvistelse.

Ska du resa till London inom det närmaste? Kolla upp sidan LondonHotell.com. Kanske finns det rätta boendet för just dig där?

Inga kommentarer: