söndag 1 november 2015

No Escape

Nuförtiden tycker jag att det görs färre och färre bra filmer. Därför när man ser en film så är inte förväntningarna alltid så höga. Med den här filmen hade jag dock en känsla och trailern bekräftade den känslan. Betyget på IMDB är 6,9. Det betyget är välförtjänt enligt mig.

Filmen No Escape handlar om en familj som flyttar till ett asiatiskt land eftersom pappan (Owen Wilson) har fått ett jobb. I samband med att de anländer sker en statskupp i landet och familjen måste fly hals över huvud eftersom rebellerna dödar människor urskillningslöst, men framförallt inriktar de sig mot utländska medborgare.

Jag var på helspänn genom hela filmen. Den är spännande och känslorna hos karaktärerna är påtagliga. Jag har nog inte sett Owen Wilson i den här typen av roll tidigare, utan har mest sett honom i komedier. Jag måste säga att jag tycker det är härligt att se honom i den här rollen, samt att han gör bra ifrån sig. Fler av den här typen av roller till Owen tycker jag.

Summan av kardemumman är då att jag helhjärtat rekommenderar filmen.

Inga kommentarer: