torsdag 19 november 2015

Litet irritationsmoment i vardagen

Idag på förmiddagen när Modig var på dagis åkte jag till ICA och handlade. Det är så himla bra att åka en vardag på förmiddagen för att handla mat, för då brukar det finnas familjeparkeringar kvar (plus att det inte är så mycket folk i butiken förstås). Jag gillar familjeparkeringar. Jag gillar att jag får plats med barnvagnen bredvid bilen, eftersom det känns tryggare än att den står bakom bilen. Idag var det extra bra, för jag fick en parkering precis bredvid shoppingvagnarna. När jag kommer tillbaka till bilen kan jag sätta in Knyttet, barnvagnen och varorna i bilen och sen ställa bort shoppingvagnen utan att gå långt ifrån bilen. Det vill säga jag behöver inte ta Knyttet med mig, eftersom jag hela tiden har uppsikt över henne.

När jag hade parkerat, plockat ur barnvagnen och höll på att lyfta ut Knyttet ur bilen susar en svart kombi förbi och ställer sig på familjeparkeringen på andra sidan om shoppingvagnarna. Ur bilen hoppade en kille i ungefär min ålder som skyndade in på köpcentret. Inga barn i sikte. Blev lite irriterad, men tänkte att han kanske bara ska in en snabbis och fortsatte sedan in för att utförda veckohandlingen på ICA. När jag kom tillbaka åtminstone 1 timme senare stod fortfarande den svarta kombin kvar. Bredvid min bil stod dessutom en man i pensionsåldern och packade in sina varor i sitt bagage. Behöver jag ens säga att han stod på en familjeparkering?! Barn eller barnbarn i sikte, eller någon annan överhuvudtaget som verkade höra samman med honom och som kan tolkas som familj?Nej.

Vad är det med folk som parkerar på familjeparkeringar utan att ha barn med sig?!!! Det finns en anledning till att de heter familjeparkeringar och att de är extra breda! De är förmodligen därför det aldrig finns några sådana parkeringar lediga när man kommer exempelvis en eftermiddag, för alla som tycker det är bekvämt att parkera på dessa parkeringar som är breda och nära ingången tar upp flera av platserna. Skäms på er, tycker jag! Så, nu har jag kräkt av mig lite.

Sen var det bara för mig att ta bilen hem med varorna. Problemet uppstår när man ska in med vagn, bilbarnstol, 4 matkassar och 2 blöjpaket. Men, det löser man på nåt sätt. Måste ju säga att det är en tålig vagn vi har...


Inga kommentarer: